Çocuklara göre ebeveynler teknolojiden anlamıyor

Yapılan bir araştırmada 7 çocuğa sorulan ebeveynlerinin teknolojiyle aralarının nasıl olduğun sorusu, büyüklerin birçoğunun teknolojiye uzak olduğunu ortaya koyuyor. Yurt dışında yapılan araştırmada yaşları 7-15 arası değişen 7 çocuk, verdikleri örneklerle ebeveynlerinin teknolojiyle olan imtihanlarını gözler önüne serdi.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Büyükannem bizden uzakta yaşadığı için iletişim kurabilmemiz amacıyla ona bir tablet bilgisayar aldık. 4 ay sonra (haftada birkaç kez konuşuyorduk) bir araya geldiğimizde büyükannem, tablette başka biriyle konuşurken inanılmaz dikkatli bir şekilde ünlem tuşuna bastığını ama yüzünü buruşturup sildiğini ve bunu tekrar tekrar yaptığını gördüm.

Ona bunu neden yaptığını sordum. O da "Çünkü nokta koymaya çalışıyorum. Eğer dikkatli olmazsan noktanın üstündeki çizgiye basabilirsin" yanıtını verdi. Ona ünlem tuşuna basmadan nasıl nokta koyacağını açıkladım. Fakat o, kendi yönteminin ara sıra işe yaradığını iddia etmeye devam etti...

Seppe....


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evden 500 kilometre uzakta olan yatılı okulumda kalıyordum ve anneme ilk defa telefon almıştık. Bir gece bana mesaj attı ve ben de cevap verdim. Sonra "Vay canına mesajın bu kadar uzak mesafeye gidebileceğini tahmin etmiyordum. Gerçekten mesajlarımız iletiliyor" dedi. Mesajların 500 kilometre yolculuk yapabilmesinden bayağı etkilenmişti.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Babam geçenlerde dokunmatik telefonumu ödünç aldı. Kilitli olan telefon ekranına uzun süre baktı ve nasıl açacağını sordu. Ekranın altındaki butona basılı tutmasını ve ekran aşağı kaydırmasını söyledim. Babam ekrana basılı tuttu ve telefonu masanın üstünde aşağı kaydırmaya başladı.

James Jr.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzakta yaşayan babaannemden 22 Haziran tarihinde doğum günüm için bir mail almıştım. Fakat benim doğum günüm 24 Haziran'dı. Ona neden 242ündeki doğum günüm için 22'sinde kutlama maili attığını sordum. Bana, "Çünkü mail sana zamanında ulaşsın istedim. Gelmesi 2 gün kadar sürer diye düşündüm" dedi.

Dylan
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Annemle araba oturuyorduk. Kapaklı olan telefonunun kapağı açıkken telefon çalmaya başladı. Annem her zaman kapağı açarak telefona cevap verdiği için biraz şok olmuş görünüyordu ve şu soruyu sordu: "Telefonun kapağı zaten açıkken nasıl cevap verebilirim?"

Stephen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yorum Gönder

0 Yorumlar