Dislektik bakış açısıyla disleksi

Disleksi: Ülkemizde bu yıla kadar esamesi okunmayan farklılık.

Zaten çökük vaziyette olan eğitim sistemiyle her yıl yüzlerce hayatın karardığını biliyormuydunuz ?

Dyslexia değil sistem mağduru birisi olarak gerek öğretmenler gerekse sistem tarafından hayatımın karartıldığını söyleyebilirim. Taa ki 20 yaşımda bir makaleye rastlayıncaya kadar..

(Tabiiki makaleyi okuyup aha bende bu var demedim; gittim bir bilene danıştım. Bazı testler uyguladı, sonuçlarını analiz ettikten sonra teşhisi koydu)

Teşhisten sonra bi nebze de olsa içim rahatladı.  Evet hayatımın en azından (en iyi ihtimalle) ilk 30 yılı zorlu bir kulvar üzerinden akmaya devam edecekti(akademik anlamda) ama en azından geri zekalı değildim.

Bunun üzerine blogda yazmış olduklarımdan daha fazla yazabileceğim şeyler var fakat internetten yaptığım araştırmaya göre kaynaklarda, makalelerde ciddi artış var. Bu iyi bir durum.  Detayını araştırabilirsiniz.

Ben tavsiye bölümüne geçmek istiyorum.

(Bir hatırlatma dyslexia kavramı çoğu yerde yanlış kullanılıyor. Türleri var lakin dyslexia nın anlamı aynı zamanda okuma bozukluğu ile özdeşleştirilmiş. Özel öğrenme bozukluğu kullanım olarak daha kötünün iyisi bir kavramı diyebiliriz.)

Çocukları olanlara tavsiyem; erken teşhis hayat kurtarır.
 Çocuğunuz okula gitmek istemiyorsa, sınıfları bir işkence odası olarak görüyorsa bu durumun nedenlerinden birisi derste anlatılan şeylerin onun algısı tarafından rücû edilmesidir.
Bunu şu şekilde düşünebilirsiniz; sizi bir odaya kapatıp saatlerce çin dilinin farklı lehçelerinde konuşmaları, sonunda sizi sınava sokmaları ve başarısızlığınızla alay etmeleri.
formülize edersek 20 kişilik sınıfın 19 u öğreniyor 20. kişi öğrenemiyor.

Okula gitmek istemeyen çocuk (haytalık peşinde olan değilde direnen olarak algılamalısınız) başka nedenlerden dolayı da gitmek istemiyor olabilir (hiperaktiftir, akranları alay ediyodur, fazla akıllıdır dersler hafif geliyordur, psikolojik sorunları vardır, başka bir nedenden dolayı dersi öğrenemiyordur, belli bir kalıp düşünceyle öğretilenleri öğrenmeyi reddetmiştir)

Yetişkinler; Ben durumumu öğrendiğimde yetişkindim. Biliyorum bir çoğunuz yılgınsınız ama enerjinizi tekrar yeşertmek için size bir fırsat. Sorun siz değilsiniz bu sistem. Tek bir yol yoktur, kendi yolunuzu çizin. Kendinize rehber olacak bir danışman bulun ki ağırlık vermeniz gereken tarafınızı söylesin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar